2008年7月30日 星期三

醫療品質革命

How the New Quality Movement Is Transforming Medicine.

W. Edwards Deming (1900-93)生前就這樣說過

“The best way for a student to learn a skill is to go to work in some good company (or hospital), under masters, and get paid while he learns.” W. Edwards Deming, Out of the Crisis




Re: QRDC開會7/11記錄
我常說 我可以寫出不在會議記錄中的許多事情
上次會議中 我強力建議品質學會成立healthcare 委員會
我說日本科技連盟 JUSE多年前就出版過"醫療品質手冊"
我說..... 我說.....

現在 用紐約時報的一篇書評代替"我說"

唯一要補充的是 提議人似乎也可以當跑腿...

謝謝王主委

沒有留言: